Sparkles United


良いお年を。
December 31, 2009, 10:25 am
Filed under: Diary

Wish all the readers a sparkling happy new year!  This is a Japanese version of wreath, only it’s for a new year. Each item signifies good fortune, safety and prosperity.

今年もブログに度々来ていただいてありがとうございました。新年を迎える準備は整いましたか?

一昨日から持病が悪くなってしまった私ですが、なんとか掃除・洗濯をして(普通の家事とも言える。。。でもトースターもピカピカ)、年賀状を終わらせ(奇跡)、来年に向け厄除けにお正月飾りも買ってきました。お正月は実家で迎える予定です。

皆様も是非良い新年をお迎えください。来年はもっと良い一年になりますように。



Paper Cutting
December 25, 2009, 9:32 am
Filed under: Books, Diary, Knitting & Craft | Tags: ,

Happy Christmas!

以前から切り絵が好きだとブログに何度か書きましたが、最近(といっても1年前?)見つけた素敵な作家さんが辻恵子さんです。余りにもユニークなので、初めて見たとき驚嘆しました。例えば、これ。(2009年3月号のPenに掲載されたページだそう)見ていただいたら分かりますが、その辺の広告や紙袋を切り抜いて作っておられます。

辻恵子さんの切り絵ーーー他サイトから http://psss.jp/

どうしてもやってみたいと思い、チャレンジしてみました。実際に切るとなると原理が分からなくて、なんども見比べて考えてみました。ひとつ分かったことは、頭をどこに作るか決めてから、あとは余り気にせず一気に切るということです。

それにしても、普段何気なく目にする紙袋に何か違う世界を観ている辻さんに驚嘆します。

わたしがこれまで作った切り絵はこの本をコピーして使っています。(Traditional Papercutting: The Art of Scherenschnitte) もともと2000円くらいの本だったのに、もう余り手に入らないのでしょうか?素敵なので残念です。



my favorite music today

Heard this song somewhere and realized that I had the album (Continuum)  in my iPod. What a great song.
Dreaming with a broken heart – John Mayer

And this theme song from the latest film Avatar is quite amazing… I see you by Leona Lewis. Somehow they deleted the official version and this is the best one I found out there.

Speaking of a soundtrack, this one from Adam Lambert in 2012 soundtrack album is quite good, too.  His singing style, which is usually overwhelming and a bit theatrical, suits motion picture theme music amazingly well, as it turned out.

Why is he gay?  Why? (OK, there is nothing wrong about it, and I am not discriminating, it’s just such a loss for all the dreaming girls…)



Pottery
December 23, 2009, 3:16 pm
Filed under: Diary, Knitting & Craft | Tags: ,

A few months ago I did my first pottery trial… and viola!

OK, it took 2 months for the pottery workshop to dry and bake it, so I had almost forgotten about it.  But I am so happy about the outcome.  Of course, there are many things that I wanted it to be different.  Like, I thought it were a bit deeper and kind of like a reversed cone.  But it’s nice.  Another shot below. The small round one supposedly resembles a bean, which is for putting chopsticks.

数ヶ月前、はじめて陶芸にトライしてみました。手ひねりなので形はぼこぼこですが、初めてにしては満足な出来!

工房の方が乾かしてくれて釉薬(漢字が変換できない。。)をのせて焼いてくれました。その間約2ヶ月。ほとんど忘れていた頃にやってきました。実際に手にしてみると反省点がてんこ盛りなので、また是非チャレンジしたいです。小さいのは一応ソラマメの形の箸置きのつもり。。。



Happy Holidays!
December 23, 2009, 3:01 pm
Filed under: Diary

This beautiful wreath is a gift from a friend of mine.  It makes me feel so happy, and it smells of happiness with cinnamons and cloves!  Happy Holidays to you all!!



Bookstore Browsing 今週の気になる本
December 19, 2009, 11:21 pm
Filed under: Books, Diary | Tags: , ,

Again, I went to a neighborhood bookstore and browsed through their shelves. These are the books I was interested in this time.
Changing My Mind by Zadie Smith
The Year of Living Biblically by A. J. Jacobs

また今週もTsutayaをぶらぶらして、気になる本を見つけました。左はZadie Smithという人の随筆集。なんか面白そうだと思ったら、イギリスを代表する若手作家で、世界の若手作家20人にも選ばれている人だそう。右は少し前に見つけたのですが、日本語で言えば「一年間聖書の通りに生きてみる」というタイトルの本です。マクドナルドを一ヶ月食べてみた映画のように、体当たり体験記系。かなり気になります。

ちなみに、今週買った本。

The Oxford Shakespeare – The Complete Sonnets and Poems


以前からシェークスピアのソネットが気になっていて、iPhoneにもeBookを入れ暇なときにつらつら見ているのですが、さっぱり意味が掴めない。というわけで、ついにAmazonで買ってみました、解説本。左はアマゾンで見たカバーの写真。箱がやけに重いので「あれ?」と思ったら、開けてみたらこれでした(右の写真)。っていうか、分厚い。。。絶対に読む自信ありません。英文学の古典を原書で読む授業がブリティッシュカウンシルとかであればいいな、と探していますが、現代文学の授業しか無いよう。どこかでそんなのないでしょうか?

あとは、結局Hilary MantelのWolf Hallをペーパーバックで買ってしまい、今勉強中のソーシャルマーケティングのテーマでは山田まさるさんの『脱広告 超PR』という本を買いました。Amazonでは評価がいいので、期待。



FO: Kolenya Gloves
December 19, 2009, 10:43 pm
Filed under: Diary, Knitting & Craft | Tags: , ,

Pattern: Kolenya Ravelry Link Here

Yarn: Noro Kureyon (worsted weight) 0.85 skein

Needle: 3.25mm (US 3) round needles

Recent FO, my very first gloves/hand warmer project.  I actually knitted 3 hands.  I knitted 2 right hands, then frogged it, and reknit it into left hand.  It fitted perfectly, and I wore it once.  A few days later, my mom came over to my place, and the moment she saw it, she put them into her pockets.  Oh, well.  And surprisingly it fitted to her rather large hands. I cut out orange parts of the yarn, for the orange was not very pretty.
Mods:  I did not increase after the ribbing.  The rest I recalculated to fit.  For details, please see my Ravelry project page. I think for a regular asian person, there is no need to increase after the ribbing.  Many people mentioned that their hands were swimming in the gloves when they followed the instruction.

最近出来上がったもののひとつ、Kolenyaのハンドウォーマーです。Noro Kureyon1玉以下でちょうど出来上がり、しかも数日でできるので、おすすめです。実は右手を2回編んじゃって、しかも最初に編んだほうはダボダボだったので、それを解いて左を編み直しました。一度会社にして行きました。数日後母親が遊びに来て見せたら、即座に母親行きに。。。しかも私の手にピッタリのはずが、サイズが違うはずの母の手にもぴったり。さすが毛糸。

手首のゴム編みの後に増やし目をするという指示なのですが、どう考えても大きすぎるので増やさずにそのまま編みました。なので、その後の指なども全体的に小さくなっています。

ぶかぶかの手袋と言えば、初めて編み物を覚えた中学ぐらいの時、超ぶかぶかの鍋つかみみたいなミトンを母親にクリスマスプレゼントにあげた気が。。。しかも、取っておいてくれていたのを数年後に見た記憶が。母親、恐るべし。